Bionext en het verhaal van de paprika
Jamie Oliver: Jullie zeggen een revolutie te willen
Aardappelen superfood en supergoed voor onze aarde
Nieuwe Schijf van Vijf op komst
Het Foodscore Systeem: juiste en volledige informatie over voedingsmiddelen verhoogt transparantie
Drie experts over de toekomst van voedsel
‘Varkenssector in het nauw’
Varkensvleesketen zet in op gezamenlijke verduurzaming
We moeten ons stinkende best blijven doen
Regio FoodValley timmert aan de weg
Voldoende water van groot belang voor landbouw
‘Voedselveiligheid moet deel van bedrijfscultuur worden’
Nederland als gidsland
Er wordt hard gewerkt om de Nederlandse toppositie uit te bouwen
Nederland moet innoveren om toppositie te behouden
Verlagen voedselafdruk goed voor iedereen
Duurzaam kost wat meer
Eet verstandig, eet met kunstmest
Beter verteerbaar ruwvoer
Om innovatie en verduurzaming te bereiken binnen de Agro & Food sector is samenwerking tussen de ketens onontbeerlijk. Marc Engel is CPO bij Unilever en hij vertelt over de noodzaak van blijvend innoveren en verduurzamen.
De aankomende 40 tot 50 jaar hebben we meer voedsel nodig om de wereldbevolking te voeden dan de afgelopen tweeduizend. Niet alleen groeit de totale populatie erg hard, opkomende markten zorgen ook voor een grotere vraag naar vlees en vis. En dat is nu net voeding die niet efficiënt wordt geproduceerd.
De roep om duurzaam voedsel wordt steeds sterker, dé belangrijkste trend in aankoopgedrag van consumenten vorig jaar. Dat is één van de redenen waarom de omzet van duurzaam voedsel de afgelopen jaren steeg.